Екологічне виховання дошкільників


Дитина дошкільного віку активно пізнає  всі сфери людського життя, а особливо цікавиться природним середовищем. Її допитливість охоплює все: від способу життя найдрібнішої комахи до влаштування Всесвіту. Завдання педагогів — не лише пояснити дитині, чому небо блакитне, а трава зелена. Потрібно також навчити її цінувати й оберігати природні ресурси, усвідомлювати наслідки своєї діяльності для довкілля. 
Природничо-екологічна компетенція
Базовий компонент дошкільної освіти визначає, що перед вступом до школи дитина має оволодіти природничо-екологічною компетенцією:
·                   бути обізнаною з природним середовищем планети Земля та Всесвітом як цілісним організмом, у якому взаємодіють повітря, вода, ґрунт, рослини, тварини, люди, Сонце, Місяць тощо;
·                   усвідомлювати їх значення для діяльності людини, для себе;
·                   сприймати природу як цінність;
·                   виокремлювати позитивний і негативний вплив людської діяльності на стан природи;
·                   довільно регулювати власну поведінку в природі;
·                   усвідомлювати себе частиною великого світу природи;
·                   знати про залежність власного здоров’я, настрою, активності від стану природи, її розмаїття й краси;
·                   виявляти інтерес, бажання та посильні вміння щодо природоохоронних дій;
·                   знати про необхідність дотримання людиною правил доцільного природокористування, чистоти природного довкілля, заощадливого використання природних багатств, використання води, електричної та теплової енергії в побуті;
·                   докладати домірних зусиль для збереження, догляду та захисту природного довкілля.